Neuspeli pokušaj plaćanja poreza



-Da? Halo? Halo! Aloooo!!!
-Izvini, je l' možeš da se ne dereš u slušalicu?
-Što, je l' ti smeta?
-Smeta mi, normalno.
-Pa koji kurac onda zoveš ako ti smeta? Ko si ti?
-Imam nešto sa vama ozbiljno da porazgovaram.
-Je l' u vezi šoferšajbne?
-Kakve šoferšajbne?
-Ma, ništa, bezveze. A da nije u vezi felni sa Rumuna?
-Molim?
-Aha. Ništa, opet bezveze, nešto sam pomešao, rekoh da nije u vezi Dačije, ali vidim da nije. Nebitno.
-Nešto drugo imam sa vama da porazgovaram.
-Problem neki?
-Pa, ako mene pitate da li je to problem, reći ću vam: Da, to jeste veliki problem. Vi ste, ako se ne varam, po mojim podacima, već debelo zagazili u treću deceniju života.
-Zaguzio, ne zagazio. To je problem?
-Donekle.
-Treba da mrem?
-Ne, ne, nikako. Naime, problem je u tome što vi za dve i kusur decenije niste ni jednom platili porez, pa me interesuje da li planirate da uradite nešto po tom pitanju?
-Šta da uradim?
-Na primer, da počnete da ga plaćate?
-Porez na godine života?
-Nemojte da zamenjujete teze i da ste bezobrazni. Znate li vi u kakvoj se situaciji nalazi naša zemlja?
-Zabole me.
-To nije u redu i bezobrazno je, to što vi pričate. Vi ste nazadni element, jer da niste, vi bi ste se zaposlili pa plaćali porez kao i svi ostali, pošteni ljudi, umesto što svojim neradom kočite napredak!
-Jesi ti sa biroa?
-Nisam.
-Pa šta hoćeš onda?
-Da počneš da plaćaš porez!
-Kako da plaćam porez kad me niko s biroa ne zove?
-Inače ćemo pokrenuti tužbu protiv vas.
-Slobodno. Baš me interesuje obrazloženje na koji način sam utajio porez.
-Nećemo vam suditi za utaju već za nešto mnogo gore.
-Je l' imate vi dokaze za tu šoferšajbnu?
-Ne radi se ni o kakvoj šoferšajbni. Već o tužbi zbog izbegavanja dolaska u situaciju da se plati porez. A to je mnogo gore od utaje. Onaj ko je utajio porez, on je bar neki dinar dao državi. Bar nešto. A vi?
-Ja ni kurac.
-Nemojte biti tako nekulturni!
-Nisam nekulturan već samo konstatujem.
-Vi, mladiću, snosite veliku odgovornost zbog situacije u kojoj se nalazi naša zemlja, samim tim što izbegavate da privređujete, da radite i zaradite, pa potom platite porez i pogurate izlazak iz krize.
-Vi ste pogrešili broj, nema ovde Mladića.
-To ćemo tek proveriti. Sada me interesuje samo ovo: Da li ćete vi nešto da uradite povodom ovog problema?
-Neću. Pokušao sam i ne ide mi.
-Šta ste pokušali?
-Da dobijem na kladionici, da osvojim novčanu nagradu, da se zaposlim, da šarmiram bogatu babu i da nađem kofer pun deviza na ulici. I ništa mi nije uspelo. Boli me kurac! Dosta od mene.
-Ako mene pitate da li je to dovoljno, reći ću vam: Ne, mislim da to nije dovoljno. Morate nastaviti da se trudite. Inače ćemo zaista pokrenuti postupak protiv vas.
-Kolika je kazna za to?
-Dobrotvorni rad u rudniku dok ne nadoknadite čitav iznos koji ste trebali da uplatite kao porez, počevši od trenutka kada ste postali punoletni pa sve do danas. To je jedna od mogućih kazni. Pa vi vidite šta vam je činiti.
-Nabaviću kramp. Šta mi drugo preostaje kad se ne uklapam u današnju filozofiju?
-Potrudite se. Znaš, ja sam raznosio novine kao student da bih zaradio za džeparac.
-Nema tu 'leba. Tako i predsednik jedne stranke, pa sad čovek nema ni svoj stan.
-Ne brini se ti za mene. Gledaj ti šta ćeš, tebi se smeši rudnik.

Коментари